Dzień Kropki

Międzynarodowy Dzień Kropki obchodzony jest 15 września od ośmiu lat. Inspiracją do zorganizowania takiego dnia była książeczka Petera Reynoldsa pt.: ,,The Dot’’, czyli  ,,Kropka’’. Bohaterką książeczki jest Vashti. Vashti jest małą nieśmiałą dziewczynką, która nie wierzy w swoje możliwości. Na lekcji plastyki nie miała pomysłu jak wyrazić siebie za pomocą znaczka. Uparcie twierdziła, że nie potrafi malować, a zamknięte farbki tylko ją irytowały. Nauczycielka cierpliwie czekała, aż Vashti podejmie próbę. Powiedziała do dziewczynki: „Postaw znaczek, a zobaczysz dokąd cię przeniesie”. Vashti była niezadowolona, ale chciała jak najszybciej opuścić klasę, więc zniecierpliwiona postawiła kropkę na środku kartki i zaczęła się pakować. Nauczycielka popatrzyła na kropkę i zachwyciła się. Poprosiła o podpisanie dzieła. Nazajutrz, gdy Vashti weszła do klasy zobaczyła nad biurkiem nauczycielki swoją kropkę oprawioną w piękną pozłacaną ramkę.Była szczęśliwa, że jej kropka się spodobała, wisi w takim ważnym miejscu i wszyscy mogą ją podziwiać. Pomyślała sobie, że potrafi namalować jeszcze piękniejsze kropki i wszystkim to udowodni. Otworzyła pudełko z farbkami, i zaczęła swoją przygodę z malowaniem kropek. Malowanie pochłonęło ją całkowicie, mieszała farby ze sobą, odkrywała nowe kolory, namalowała dziesiątki mniejszych, większych kropek. Wszyscy mogli podziwiać kropkowe obrazy Vashti na szkolnej wystawie, a dziewczynka

z dumą przechadzała się korytarzem. Nagle zauważyła małego chłopca, który z zachwytem podziwiał kolorowe kropki na obrazach. Powiedział zasmucony, że Vashti tak pięknie maluje,

a on nie potrafi narysować nawet prostej kreski. Vashti długo się nie zastanawiała, podała chłopcu kartkę i poprosiła by coś szybko narysował. Narysował to, co potrafił - zygzak. Vashti popatrzyła na obrazek z takim samym zachwytem, z jakim nauczycielka popatrzyła na jej pierwszą kropkę i poprosiła, by chłopiec podpisał swoje dzieło.Tak kończy się opowieść

o dziewczynce, która dzięki mądrej nauczycielce uwierzyła w siebie, odkryła w sobie talent

i odwagę. Dzień Kropki jest to święto kreatywności, odwagi i zabawy. Uczniowie, nauczyciele, bibliotekarze, pracownicy instytucji kultury na całym świecie organizują tego dnia wiele działań, które pomagają dzieciom odkryć talenty, poznać ich mocne strony i je zaprezentować.

Motywem przewodnim jest kropka. Powstają ,,kropkowe’’ dzieła sztuki, filmy animowane, matematyczne łamigłówki, labirynty, festiwale talentów. Powstała strona dotycząca obchodów Dnia Kropki, na której umieszczane są dzieła znanych osób oraz przygotowano komplet materiałów dla zarejestrowanych nauczycieli - plakaty, certyfikaty uczestnictwa, pomysły na działania. W 2014 roku święto obchodzone było w 105 krajach!

Obchody Dnia Kropki w Polsce zapoczątkowała Jola Okuniewska z Olsztyna. Wkrótce dołączyli się inni. 

Zobacz:

http://thedotclub.org/dotday/get-inspired/resources

http://peterhreynolds.com/dot/dot_activities.html

http://kropka-dot.blogspot.com/

DZIEŃ KROPKI 2015 w SP 6

Relacja z mojego pierwszego DNIA KROPKI.

Aby zobaczyć relacje z obchodów Dnia Kropki w innych polskich szkołach zajrzyj na tablicę PADLET.

Jak możemy świętować, czyli przykładowe pomysły

Poznajemy Vashti

Przede wszystkim zapoznaj dzieci z książką Petera Reynoldsa pt.:,, The Dot'', czyli po prostu ,,Kropka''. Przed czytaniem porozmawiaj z dziećmi o tym, jak się czujemy, gdy zaczynamy coś nowego, gdy coś wydaje się trudne do zrobienia. Następnie zapytaj, kto lubi rysować. Powiedz, że przeczytasz im opowiadanie o dziewczynce, która uważała, że nie jest dobra w rysowaniu i o tym, co się stało, gdy przyszła na lekcję plastyki.

Tekst książki jest dostępny w formie filmiku z polskimi napisami.

Wersja po angielsku.

DRZEWO TALENTÓW

Porozmawiajcie o tym, kto jest w czym dobry. Następnie poproś dzieci, żeby o tym napisały lub narysowały. Oczywiście tworzymy na dużych kółkach wyciętych z papieru

i podpisujemy prace. Wspólnie tworzymy klasowe Drzewo Talentów.

Naśladujemy Vashti

Zaproponuj dzieciom zabawę w Vashti. Czym mogą się różnić kropki (wielkość, kolor, wzór, faktura)? Ile różnych kropek potraficie stworzyć? Możesz rozdać dzieciom kartki

z ramkami, w których zamieszczą swoje dzieła.

Download
RAMKA
2003 by Peter H. Reynolds. Permission granted for noncommercial use.
ed07ce51983d687052eae31f330955b6.pdf
Adobe Acrobat Document 54.2 KB
Download
RAMKA2
2003 by Peter H. Reynolds. Permission granted for noncommercial use.
3-fb709824fe.jpg
JPG Image 172.3 KB

Co można narysować, zaczynając od kółka?

Kto narysuje więcej przedmiotów na bazie kółka? Zabawa rozwijająca kreatywność. Można rozdać karty z gotowymi kółkami.

Download
KÓŁKA
Opracowanie: Wojtek Ławniczak
service-design.pl
SDP-30-circles.pdf
Adobe Acrobat Document 1.7 MB

W poszukiwaniu okrągłego kształtu...

Z maluchami można wybrać się na spacer po okolicy w poszukiwaniu wszystkiego, co ma kształt okrągły. Można robić zdjęcia i później je wspólnie obejrzeć.

ORIGAMI z kółek

Malujemy jak wassily Kandinski

1. Zapoznajemy dzieci z twórczością W. Kandinskiego. Warto wykorzystać film z Youtube. Jest ich wiele, ale mnie spodobał się ten.

Oglądamy, omawiamy i zamieniamy się w Kandinskich. Dzieci mogą tworzyć samodzielnie, każde na swojej kartce, a później możemy kartki połączyć. Możemy przygotować kartki

z konturem kropki, jednakowe dla wszystkich i po wykonaniu dzieł wprowadzić dzieciom pojęcia: połowa i ćwiartka (albo tylko połowa). Dzieci dzielą swoje prace na pół (na ćwiartki) i przecinają. Z otrzymanych połówek (ćwiartek) tworzymy całkiem nowe ,,kropki''.

Dzieci mogą też tworzyć wspólnie na dużym arkuszu papieru, na którym zaznaczamy tylko delikatnie ołówkiem kwadratową siatkę (nie musi być idealna!) Do takiej pracy świetnie nadaje się rolka szarego papieru z OBI (sprzedają ,,na farbach'', bo zdaje się, że ten papier ma służyć do ochrony podczas malowania). Można rozwinąć na całą ścianę na szkolnym korytarzu... Malujemy pastelami.

Możecie spróbować tego samego kolorową kredą na asfalcie.

2. Drzewo Kandinskiego.

Ciekawą opcją jest wykonanie drzewa w stylu Kandinskiego. Każde dziecko może stworzyć swoje lub tworzymy wspólnie. Wtedy nauczyciel może przygotować pień i poprosić dzieci

o zamienienie go w dzieło sztuki. Dzieci wycinają kolorowe kółka różnej wielkości

i naklejają je jedno na drugie.

A może Robert Delaunay?

Pokazujemy dzieciom obraz Roberta Delaunaya pt.: ,,Radość życia''. Omawiamy. Możemy policzyć kółka. Pytamy: Co czujesz patrząc na ten obraz? Podajemy dzieciom tytuł obrazu. Wspólnie zastanawiamy się dlaczego autor nadał taki właśnie tytuł. Proponujemy, żeby dzieci wymyśliły inne tytuły. Czas na twórczość. Potrzebne: duże brystole (po 1 na grupę 3-4 osobową), ołówki, farby plakatowe, pędzle różnej grubości, szablony kółek (talerzyki, kubki, płyty CD, nakrętki od słoików itp.) Dzieci odrysowują szablony w dowolnych miejscach na brystolu, następnie malują, używając różnej grubości pędzli (cienkich do małych kółek, grubych do dużych). Jeśli dzieci są niezdecydowane, możemy zaproponować zabawę. Niech turlają szablony po brystolu i odrysowują tam, gdzie szablon się przewróci.

                                               Robert Delaunay ,,Radość życia''

,,Kropkujemy'', jak australijscy aborygeni

Sztuka aborygeńska należy do jednej z najstarszych praktykowanych form sztuki. Jest ona ściśle związana z  religijnymi obrzędami i ceremoniami tego ludu. Kolory w sztuce aborygeńskiej to kolory natury: czerwień, brąz, kolor żółty i biały. Najbardziej charakterystycznym elementem sztuki aborygeńskiej jest technika kropkowania. Pasuje zatem do Dnia Kropki jak najbardziej.

Link do krótkiej prezentacji po polsku dotyczącej tematu.

Link do zestawu prezentacji w j. angielskim.

Film instruktażowy. Farby mogą być plakatowe. Zamiast patyczków sprawdzą się waciki do uszu. Dla mniej cierpliwych proponuję własne paluszki.

Mówiące kropki

Pomysł na zajęcia komputerowe. Kropkowe prace tworzymy w MS Paint i zapisujemy na dysku komputera. Następnie wchodzimy na stronę www.blabberize.com (trzeba się zalogować). Klikamy MAKE, a następnie Find a picture-Browse. Wybieramy wykonany obrazek z naszego komputera. Manipulując różowymi kropkami na brzegach naszego obrazka zaznaczamy pożądany obszar. Klikamy strzałkę i przechodzimy do następnego etapu. Na naszym obrazku pojawiło się różowe pole do zaznaczenia buzi, która będzie się poruszać. Wielkość dostosowujemy za pomocą lewego przycisku myszki, a kształt przesuwając kolorowe kropeczki na brzegach różowego pola. Jeśli nie jesteśmy zadowoleni z efektu, klikamy różowy kwadracik ze znakami -x i zaczynamy ten etap od nowa. Jeśli efekt spełnia nasze oczekiwania- za pomocą strzałki przechodzimy dalej. Czas na dodanie dźwięku.  Pokazują nam się 3 kwadraciki: z mikrofonem- nagraj dźwięk bezpośrednio w programie, korzystając z mikrofonu w komputerze, ze strzałką- załaduj nagrany wcześniej podcast ze swojego komputera i z telefonem- nagraj za pomocą telefonu. Ostatniej sztuki nie próbowałam. Najlepiej wykorzystać mikrofon. Klikamy tę ikonkę. Zezwalamy stronie Blubberize na dostęp do naszego mikrofonu. Pojawia się pole nagrywania. Klikamy czerwoną kropkę i mówimy swój tekst. Po skończeniu klikamy kropkę ponownie. Klikamy strzałkę, OK i Save. Wpisujemy tytuł (TITLE), opis (Description) i etykiety (TAGS). Klikamy PRIVATE i Save. Teraz mozemy pobrać adres URL naszego dzieła i np. wysłać emailem do znajomych lub zamieścic link do niej na stronie internetowej czy blogu. Możemy tez pobrać kod EMBED i zamieścić nasze dzieło bezpośrednio na stronie. 

Tagxedo

Na zajęciach komputerowych można pobawić się z programem Tagxedo. Jest to narzędzie do tworzenia chmur wyrazowych. Wchodzimy na stronę  http://www.tagxedo.com/. Nie trzeba się logować. Klikamy CREATE. Klikamy strzałeczkę przy SHAPE i wybieramy kształt- oczywiście koło, czyli dużą kropkę. Nasza chmura może np. opowiadać o tym, co lubimy, czy umiemy robić. Może zawierać nazwy okrągłych rzeczy albo imiona dzieci z klasy, biorących udział w świętowaniu Dnia Kropki. Gdy klikniemy LOAD pojawi się duża ramka do której wpisujemy nasze wyrazy, najlepiej jeden pod drugim. Po wypisaniu wyrazów, klikamy SUBMIT. Nasze wyrazy znalazły się w naszym kształcie. Teraz wybieramy czcionkę (FONT), tonację kolorystyczną (Theme), kierunek (ORIENTATION). Gdy jesteśmy zadowoleni z efektu klikamy SHARE , wybieramy wielkość naszego obrazka i zapisujemy na swoim komputerze.

Kropka na matematyce

Rytmy.

Dobra okazja do zabawy z rytmami. Z młodszymi dziećmi możemy wykorzystać kółka

z klocków Dienesa. Dzieci układają na dywanie, a później rysują w zeszytach. Można przygotować karty pracy z rzędami kółek, które dzieci kolorują, tworząc własne rytmy.

 

Zadania na myślenie ,,z kółkiem w tle''

,,Bohaterami'' zadań mogą być przedmioty o okrągłym kształcie. Można przygotować zagadki: ,,O czy będzie zadanie?''. Zadania do wyboru.

zadanie 1.

To są piłki Jasia, Andrzeja, Dominika i Stasia. Piłka Jasia nie jest najmniejsza, a piłki Stasia i Dominika są tej samej wielkości. Piłka Dominika sąsiaduje tylko z jedną piłką. Podpisz, która piłka jest czyja.

 

 

zadanie 2.

Robert ułożył 5 kamyków co 1 centymetr każdy. Jakiej długości powstała kamykowa ścieżka?

zadanie 3.

Adam kładąc co 1 centymetr kamyk, ułożył 12-centymetrową ścieżkę. Ilu użył kamyków?

zadanie 4.

W klasie III każdy chłopiec ma jedną albo dwie piłki. Piłkę do gry w nogę ma 10 chłopców, a piłkę koszykową ma 9 chłopców. Czterej chłopcy mają obie piłki. Ilu chłopców jest w tej klasie?

zadanie 5.Wiewiórka miała w dwóch dziuplach orzechy, po 25 w każdej. Z pierwszej dziupli zjadła 10 orzechów.

Z drugiej dziupli zjadła tyle orzechów  ile zostało w pierwszej dziupli. Ile orzechów zostało wiewiórce?

Połowa i ćwiartka

O tym napisałam przy Kandinskim.

 

Sieć kwadratowa- geoplan

Podstawą konstrukcji geoplanu jest tzw. sieć kwadratowa, czyli inaczej mówiąc sieć punktów, w których przecinają się linie równoległe i prostopadłe równo od siebie oddalone. Geoplan jest tabliczką, na której w punktach sieci są wystające kołeczki 
z główką lub gwoździki. Uzupełnieniem są kolorowe gumki, np. recepturki, które dziecko rozpina na kołeczkach, budując różne figury geometryczne i badając zależności między figurami lub ich elementami konstrukcyjnymi. Geoplan pełni podobną funkcję jak papier z punktami sieci (kropkowany), na którym dziecko może rysować figury geometryczne lub rozwiązywać zadania. Można na nim przedstawiać różnorodne zagadki.
Na geoplanie ( i na karce z siatką) możemy : 
- ćwiczyć koordynację wzrokowo-ruchową,
- utrwalać figury geometryczne,
- rozwijać wyobraźnię
-  ćwiczyć pojęcie pola i obwodu
- uczyć  kierunków
- zapoznawać  ze skalą
- rozwijać myślenie i pamięć.
Download
SIEĆ KWADRATOWA
Pozyskana ze strony Dzieciaki w domu.
579e70ee2aaad3c664f109f7b21008f0.pdf
Adobe Acrobat Document 2.6 MB

Monety i obliczenia pieniężne

Monety są okrąglutkie! Dzień Kropki to świetna okazja do ćwiczeń i zabaw z monetami.

Proponuję grę JA MAM... KTO MA...? z pieniążkami.

 

A może gra ZDOBĄDŹ KASĘ?

Gra dla 2 osób

Potrzebne: plansza, 1 zwykła sześciościenna kostka do gry i 1 kostka z literami A, B, C, D, E, F oraz 24 monety prawdziwe lub papierowe (po 4 z każdego rodzaju).

INSTRUKCJA

Gracze dzielą się monetami: każdy bierze po 2 monety z każdego rodzaju. Następnie układają je na zmianę na planszy (po jednej). Kiedy monety są ułożone gracz numer 1 rzuca obiema kostkami. Cyfra

i litera określają położenie na planszy, np. 2B albo 5F. Jeśli na tym polu znajduje się moneta, gracz ją zabiera i może rzucić jeszcze raz. Jeśli na wyrzuconym polu nie ma monety, kolejka przechodzi na gracza B. Gra trwa dopóki jeden z graczy nie zdobędzie 6 monet. Wtedy gracze liczą ile mają pieniędzy. Wygrywa gracz, który zdobył większą kwotę.

WARIANTY GRY:

1.  Gra trwa dopóki 1 z graczy nie zdobędzie ustalonej kwoty, np. 1 zł (100 groszy). Wygrywa ten, któremu się to uda.

2.  Gra trwa dopóki jeden z graczy nie zdobędzie 10 monet. Wygrywa gracz, który zdobył większą kwotę.

Pomysł zaczerpnięty ze strony: http://www.mathwire.com

Plansza do gry do pobrania.

Download
Plansza do gry Zdobądź kasę!
Zdobądź KASĘ.pdf
Adobe Acrobat Document 125.9 KB

Portret w stylu Roya Lichtensteina

Amerykańskiego malarza, grafika i rzeźbiarza (1923-1997) inspirowały komiksy.

Aby stworzyć portret a la Lichtenstein (raczej dla starszych i cierpliwych, ale warte zachodu!) potrzebujemy kartki z zaznaczonymi pustymi kółkami. Na takiej kartce szkicujemy ołówkiem twarz. Gdy jesteśmy zadowoleni z efektu poprawiamy linie czarnym markerem. Następnie kolorujemy kółka kredkami ołówkowymi. Na zakończenie czarnym markerem zaznaczamy cienie, czyli pogrubiamy niektóre linie. Gotowe.

http://artprojectsforkids.org/lichtenstein-style-portraits/

Download
KARTA Z KÓŁKAMI
Udostępniona dzięki stronie: http://artprojectsforkids.org/lichtenstein-style-portraits/
Lichtenstein-Dots-small.pdf
Adobe Acrobat Document 199.7 KB

TWISTER i hula hop

Na lekcji wychowania fizycznego, albo na przerwie można zrobić twisterowe zawody. Albo w hula hop.

Śpiewamy po angielsku!

Uczymy specjalnej piosenki, napisanej przez Petera Reynoldsa i Emily Dale.

The Dot Song - lyrics by Emily Dale and Peter H. Reynolds

An empty paper,
Like a polar bear in a snowstorm.
See where it takes you,
See where it takes you.

When you make, make, make, a mark.
All you gotta do is start.
Paint a dot and watch it splatter,
Make, make, make a mark,
Make it matter.
Make it matter.

I wanna see you sign it,
put your signature at the bottom.
And see where it takes you,
See where it takes you.

When you make, make, make, a mark.
All you gotta do is start.
Paint a dot and watch it splatter,
Make, make, make a mark,
Make it matter.
Make it matter.

And when somebody else
thinks they can't draw a line,
Remember that you can help.
Below that squiggle,
Help them sign.

And make, make, make, a mark.
All you gotta do is start.
Paint a dot and watch it splatter,
Make, make, make a mark.
Make, make, make a mark.

Make, make, make a mark.
All you gotta do is start.
Paint a dot and watch it splatter,
Make, make, make, a mark.
Make it matter.
Make it matter.

ALBO PO POLSKU

"Kropka"
słowa: Jolanta Okuniewska i Beata Skrzypec
muzyka: Piotr Kaja

Od niewielkiej kropki wszystko się zaczyna.
Gdy maleńkiej Vashti bardzo zrzedła mina.
Miała za zadanie znaczek namalować,
jednak ona chciała farbki swoje schować.

W zdolności dziewczynki pani uwierzyła.
Kolorową kropkę w ramki oprawiła.
Cieszą nasze oczy kropki wesolutkie,
talenty wskazują: duże i malutkie.

Vashti pokazała, że prób nam potrzeba,
bo odkryć zdolności inaczej się nie da.
Kropki kolorowe wędrują po świecie.
Talenty wskazują, o których nie wiecie.

Jeszcze jedna propozycja piosenki:

Pojawiła się kolejna piosenka.

Bańki mydlane

Tańce w kręgu

Krąg, czyli kółko. Tańce w kręgu łączą i jednoczą tych, którzy je wykonują.  To doskonały trening w zakresie wyrażania emocji.

Szóstka w kropki

Nasza szkoła ma numer 6. Wszyscy odkrywamy tu swoje talenty. Rysujemy więc duże szóstki, takie puste w środku i dekorujemy kolorowymi kropkami.

Gry z kostką

A może gry z kostką? W końcu kostka ma wspaniałe kropeczki! Możemy zagrać w gry matematyczne, językowe, tematyczne. Moi uczniowie bardzo często grają w różne gry z kostkami, szczególnie na matematyce. Pomysłów możecie szukać tutaj:  ZAMIAST SŁUPKÓW.

A tu zamieszczam  grę, którą zamierzam wykorzystać 15 września 2017 roku.

Z okazji Dnia Kropki musi być coś nowego! Gra nazywa się Świnka. Grając w Świnkę dzieci ćwiczą dodawanie, uczą się przewidywać i podejmować ryzyko. Dokonują odkryć dotyczących prawdopodobieństwa.

Gra dla całej klasy

Potrzebne: duża kostka do gry, kartki i ołówki do zapisywania punktów dla każdego gracza.

INSTRUKCJA

Nauczyciel rzuca dużą kostką. Mówi głośno, jaką liczbę wyrzucił. Uczniowie ją zapisują. Następnie znów rzuca. Uczniowie zapisują a następnie dodają do poprzednio wyrzuconej liczby. Gra toczy się w ten sam sposób dalej dopóki nie zostanie wyrzucone 1. Wówczas następuje strata wszystkich punktów. Uczniowie mogą jednak zapobiec utracie punktów. Jeśli przewidują, że w kolejnym rzucie może paść 1, mogą odłożyć ołówek i stanąć obok swojej ławki. Uczeń, który stoi, nie traci punktów,  gdy wypadnie 1, ale również ich nie zdobywa, gdy wypadnie inna liczba. Decyzję o wstaniu należy podjąć przed rzutem! Gdy wypadnie 1 (albo, gdy wszyscy uczniowie zdecydują się wstać) kończy się runda. Wszyscy podliczają swoje punkty i zaczynamy kolejną rundę. Gra ma 3 rundy. Wygrywa ten, kto zdobył największą liczbę punktów we wszystkich rundach razem.

Pomysł zaczerpnięty ze strony: http://www.mathwire.com

Download
Gra Świnka- instrukcja do pobrania.
Gra dla całej klasy.pdf
Adobe Acrobat Document 369.3 KB

Proponuję jeszcze grę językową z użyciem kostki.

Ćwiczenie rozwijające słownictwo w formie zabawy/gry z kostką.

Potrzebne: kostka/ kostki do gry, instrukcja, lista wyrazów zapisana na tablicy lub wyrazy zapisane na małych kartkach do losowania.

Ćwiczenie można przeprowadzić w wersji ustnej lub pisemnej. Dzieci mogą pracować indywidualnie,

w parach, grupach lub całą klasą.

Uczeń rzuca kostką i sprawdza w instrukcji, co oznacza wyrzucona liczba, np.: 1- podaj definicję wyrazu

( wyjaśnij jego znaczenie), 2- ułóż zdanie z tym wyrazem, 3- podaj wyraz o znaczeniu podobnym (synonim), 4- podaj wyraz o znaczeniu przeciwnym (antonim), 5- narysuj ten wyraz, 6- odegraj go. Losuje karteczkę z wyrazem lub wybiera wyraz z listy na tablicy i wykonuje polecenie. Można przeprowadzić w formie gry na punkty. Pozostali uczniowie zgadują o jaki wyraz chodzi. Jeśli gramy całą klasą punkt dostaje uczeń, który odgadł i uczeń, który prezentował. Jeśli podzielimy klasę na grupy, prezentują kolejno członkowie grupy swojej grupie i za każdy odgadnięty wyraz grupa dostaje punkt (podobnie jak w zabawie w kalambury).

Download
Instrukcja do gry
GRA.pdf
Adobe Acrobat Document 240.0 KB

Dobble

Jeśli jeszcze nigdy nie graliście w Dobble, Dzień Kropki to doskonały moment, żeby zacząć. Dobble można kupić gotowe (drogie), ściągnąć z Internetu, wydrukować i wyciąć oraz zrobić samodzielnie.

W sumie elementy (karty?) do gry wcale nie muszą być okrągłe... ale na Dzień Kropki to koniecznie. za pomocą tej gry możemy utrwalać litery i cyfry, ćwiczyć czytanie lub  utrwalać słówka

z języka obcego.

https://pomyslyprzytablicy.wordpress.com/tag/dobble/

http://waytomasterenglish.blogspot.gr/2016/05/fruit-dobble.html

http://waytomasterenglish.blogspot.hu/2016/10/actions-dobble.html?m=1
dobble literowe
dobble z godzinami

Gry interaktywne z kropką w tle

Dzień Kropki 2016 w całej edukacji wczesnoszkolnej w SP6

Przeczytaj artykuł w internetowym wydaniu Gazety Lubuskiej.

Gorzowska SZÓSTKA w kropki

Zajrzyj na PADLET  Dnia Kropki, założony przez Superbelfrów.

PADLET-DZIEŃ KROPKI