Przynosimy misie do szkoły.
POMYSŁY:
1. Opowiadamy o swoich misiach: skąd je mamy, jak długo, jak się nazywają, czy i jak lubimy się nimi bawić.
2. Porównujemy, segregujemy, liczymy, itp.
3. Na lekcji j. angielskiego uczymy się piosenki :,,Teddy bear touch the ground''. Oczywiście śpiewamy pokazując na misiach.
4. Zabawa na koncentrację i utrwalenie części ciała (można się bawić po polsku lub po angielsku). Dzieci siadają parami na przeciwko siebie. Na podłodze pomiędzy nimi leży miś. Nauczyciel mówi komendy: Oczy!, Kolana! Ramiona! Pięty! itp. Dzieci dotykają wymienionych części ciała. W pewnym momencie nauczyciel mówi: Miś! Wtedy trzeba złapać misia. Kto pierwszy ten lepszy!
5. Mierzymy misie. Czyj jest najwyższy? Czyj najniższy? O ile?
6. Opisujemy swoje misie. Poprawione prace przepisujemy pięknie na kartkę w kształcie misia. Kartkę kolorujemy, dekorujemy itp. Potem wszystkie misiowe karteczki łączymy i mamy książeczkę. Nauczyciel może zrobić stronę tytułową ,,Nasze misie''. Albo (jeszcze lepiej) robi ją uczeń, który pierwszy skończy.
7. Nauczyciel przygotowuje planszę w kształcie misia, a dzieci zapisują na karteczkach jakie cechy może mieć miś i przyklejają je na planszy.
8. Robimy doświadczenie z ,,gumisiami'', czyli żelkami Haribo.
9. Rozmawiamy z dziećmi o zwierzętach, na których wzorowali się pomysłodawcy zabawki. Wspólnie zastanawiamy się, jakie informacje chcielibyśmy na ich temat zdobyć. Dzielimy klasę na grupy. Liderzy losują karteczkę z nazwą jakiegoś prawdziwego ,,misia'' (niedźwiedź brunatny, polarny, grizzly, panda, koala). Dzieci szukają informacji i tworzą mapy myśli.
10. Bawimy się w ,,Pass the teddy'', czyli ,,Podaj misia''. Włączamy muzykę. Dzieci siedzą w kręgu i podają sobie misia. W pewnym momencie zatrzymujemy muzykę. Dziecko, które trzyma akurat misia odpowiada na pytanie z zestawu, który nauczyciel wcześniej przygotował. Można przygotować drobne nagrody, albo umówić się, że kto nie zna odpowiedzi odpada z gry (ale wtedy trzeba mieć przygotowane jakieś ,,ciche'' zadania dla odpadających uczniów, żeby się nie nudzili).
1. Wysłuchanie historii powstania misia.
2. Rozmowa o misiach- bohaterach książek i filmów dla dzieci.
3. Opowiadanie o swoich misiach.
4. Mierzenie i porównywanie misiów.
5. Wykonanie misiowych bransoletek.
6. Wykonanie misiów z rolek po papierze toaletowym.
7. Redagowanie opisu własnego misia.
8. Odczytanie listu od tajemniczego misia Pafnucego i wyprawa na poszukiwanie misia po szkole (po śladach łapek przyklejonych w różnych miejscach).
9. Wykonanie doświadczenia z misiami Haribo.