Jedziemy do Warszawy

Krąg tematyczny: Polska- nasz dom

Temat: Jedziemy do Warszawy

Cele-przewidywane osiągnięcia ucznia:

  • wie, że Warszawa jest stolicą Polski, zna jej położenie i rozpoznaje jej herb

  • zna kilka atrakcji turystycznych Warszawy

  • czyta ze zrozumieniem nazwy atrakcji turystycznych Warszawy

  • przepisuje te nazwy zachowując poprawność graficzną i ortograficzną

    Cele w języku ucznia:

  • poszerzysz wiedzę na temat stolicy Polski

Nacobezu:

  • wskażesz Warszawę na mapie

  • opiszesz herb Warszawy

  • dopasujesz nazwy ciekawych miejsc do zdjęć

  • bezbłędnie podpiszesz zdjęcia

  • zapamiętasz co najmniej 3 ciekawe miejsca w stolicy

Przebieg:

1. Powitanie. Powtórzenie zasad. Sprawdzenie obecności.

2. Nawiązanie do tematu lekcji/powiązanie z wcześniejsza wiedzą. (Co to jest?- Mapa Polski.)

Co to jest Polska? Gdzie się znajduje? Jakie są nasze symbole narodowe?)

Ułożenie tematu lekcji z rozsypanki sylabowej.

Wklejenie do zeszytów.(W klasie 14.05.14)

3. Podanie celów lekcji i Nacobezu.

4. Pytanie kluczowe: Czy warto pojechać na wycieczkę do Warszawy? Dlaczego?

5. Prezentacja PowerPoint ,,Warszawa”, połączona z rozmową z dziećmi na temat oglądanych atrakcji.

6. N. prosi dzieci, żeby w parach porozmawiały o tym, co zapamiętały.

7.Dobieranie podpisów do zdjęć na tablicy.

8. Praca w podręczniku s. 48. Dopasuj zdjęcia z wyklejanki do cieni.

Przeczytajcie nazwy obiektów umieszczone w ramce. Porozmawiajcie w parach, który obiekt jak się nazywa. Podpiszcie, zwracając uwagę na to, żeby poprawnie zapisać wszystkie wyrazy. Szczególnie zwracajcie uwagę na to, które wyrazy zapisane są wielką,

a które małą literą.

9. Ocena koleżeńska. Wymieńcie się ćwiczeniami. Sprawdźcie sobie nawzajem, czy koleżanka/kolega prawidłowo użył(a) wielkich i małych liter. Jeśli znajdziesz błędy, podkreśl je zieloną kredką.

10. Przerwa śródlekcyjna (np. zabawa,,Pomnik’’).

11. Praca w podręczniku s. 49.

Przypiąć te zdjęcia do tablicy i napisy. Dodanie liter A,B,C,D. Co to jest…?

12. Zabawa. Odpowiedz: A,B,C,D?

  • Odbywają się tam mecze i koncerty.-D

  • Spędzisz tam ciekawie czas, poznając prawa przyrody.-C

  • Na jej dachu znajduje się ogród, ale w środku królują książki.-A

  • Gdy czekasz na transport, możesz podziwiać nowoczesny wystrój.-B

PRAWDA/FAŁSZ- czerwone/zielone kartki metodnika

  • Stolicą Polski jest Gorzów Wlkp.

  • Warszawa leży nad Wartą.

  • W Warszawie jest pomnik króla Ćwieczka.

  • W Warszawie jest Pałac Kultury i Nauki.

  • Kolumna króla Zygmunta stoi na placu przed zamkiem.

  • Na dachu Biblioteki Uniwersyteckiej jest ogród.

  • Po Warszawie można jeździć metrem.

  • W herbie Warszawy jest orzeł.

  • Warszawa leży nad morzem.

13. Sprawdzenie, czy uczniowie zapamiętali co najmniej 3 miejsca.

14. Odpowiedź na pytanie kluczowe.

Porozmawiajcie w parach, za chwilę zapytam, kogoś z was.

15. Podsumowanie zajęć. Runda zdań podsumowujących.

Czy podobała Wam się lekcja?

Pomoce dydaktyczne: prezentacja PowerPoint, zdjęcia Warszawy i podpisy do zdjęć, metodniki, patyczki, nagranie piosenki o Warszawie