CELE I NACOBEZU
w ocenianiu kształtującym
CELE Formułując cele, stawiaj pytania: Co chcę osiągnąć? Czego uczeń się nauczy/dowie/co pozna? |
NACOBEZU Formułując kryteria sukcesu, stawiaj pytania: Co pokaże mi, że osiągnąłem cel? Po czym poznam, że uczeń już to umie? Niektórzy formułują Nacobezu w 1. inni w 2. osobie. |
Przydatne słownictwo : -będziesz umiał…(wskazać różnice, obliczyć procent danej liczby, wymienić, nazwać, rozwiązać…itp.) -nauczysz się… -poćwiczysz… -będziesz doskonalił… -zastosujesz… -poznasz… -ustalisz… -zaprojektujesz… -wykonasz… -rozwiążesz… |
Przydatne słownictwo : -prawidłowo zmierzysz… -wskażesz….(np. elementy realistyczne i fantastyczne w baśni) -uzasadnisz…(np., że utwór jest baśnią) -podasz(np. najważniejsze informacje o sobie) -wykorzystasz… -wymienisz(np. co najmniej 4 sposoby dbania o środowisko) -poprawnie wykonasz obliczenia -opiszesz… -napiszesz (np. 3 zdania na temat…/z wyrazem ,,krówka’’) |
PRZYKŁADY: |
|
-poćwiczysz rozwiązywanie zadań z treścią na dodawanie i odejmowanie w zakresie 8 |
-znajdziesz dane i szukaną -dodasz lub odejmiesz w zakresie 8 -ułożysz formułę matematyczną -podasz odpowiedź całym zdaniem |
-poznasz warstwową budowę lasu |
-wymienisz po kolei warstwy lasu -przyporządkujesz do każdej warstwy co najmniej (3) gatunki roślin i zwierząt |
-poznasz słownictwo potrzebne do opisu człowieka -wykorzystasz poznane słownictwo do opisu kolegi |
-zapamiętam co najmniej 6 nowych słówek opisujących wygląd -opiszę kolegę w 4-6 zdaniach, używając, co najmniej 6 nowych słówek |
-będziesz wiedział, jak korzystać z wyszukiwarki internetowej -będziesz znał podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z Internetu |
-prawidłowo skorzystasz z podanej wyszukiwarki internetowej -samodzielnie wymienisz co najmniej 3 podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z Internetu |
-poznacie i zrozumiecie zwyczaje pszczół (pracownice, królowa) -będziecie potrafili wyjaśnić dlaczego pszczoły są pożyteczne( w przyrodzie i dla człowieka) |
-wymienisz mieszkańców ula -znasz znaczenie pszczół dla człowieka
|
-poznasz warzywa rosnące w ogrodzie -dowiesz się, którą część warzywa można zjeść -ustalisz, dlaczego warto spożywać warzywa na surowo
|
-rozpoznam warzywa na ilustracji i poprawnie je podpiszę. -po obejrzeniu warzywa wskażę i określę jego jadalną część. -samodzielnie pokoloruję jadalną część warzywa na ilustracji. -odpowiem na pytania nauczyciela: - Dlaczego cały rok należy jeść owoce i warzywa? W jakiej postaci najlepiej zjadać warzywa i dlaczego? |
-wykorzystasz dodawanie pisemne do rozwiązywania zadań tekstowych
|
-przeczytasz zadania ze zrozumieniem i zaplanujesz ich rozwiązanie -prawidłowo wykonasz obliczenia sposobem pisemnym -zapiszesz poprawnie odpowiedź do zadania |
-poznasz drukowane litery l, L |
-znajdę 10 nowych literek w tekście drukowanym i podkreślę je na niebiesko |
-poćwiczysz pisanie nowej literki i sylab z nią |
-prawidłowo odtworzysz kształty liter -umieścisz literki prawidłowo w liniaturze |
|
|
PYTANIA KLUCZOWE
Głośne czytanie
Przeczytasz:
głośno
w dobrym tempie
płynnie
bez pomyłek
zwracając uwagę na znaki przestankowe.
PRZEPISYWANIE
1.Przepiszesz starannie, nie wychodząc poza linie.
2. Napiszesz w dobrych liniach.
3. Prawidłowo odtworzysz kształty liter.
4. Napiszesz bezbłędnie wszystkie wyrazy.
5. Zastosujesz wielką literę na początku i kropkę, znak zapytania lub wykrzyknik na końcu każdego zdania.
Pisanie z pamięci
1. Napiszesz starannie, nie wychodząc poza linie.
2. Napiszesz w dobrych liniach.
3. Prawidłowo odtworzysz kształty liter.
4. Napiszesz bezbłędnie wszystkie wyrazy.
5. Zastosujesz wielką literę na początku i kropkę na końcu zdania.